A változó világ egyik vezetői kulcskompetenciája a változáskezelési készség. Az ebben sikeres vezetők segítik szervezetükben a munkatársak változáshoz való alkalmazkodásukat és a változások hatékonyabb megvalósítását. Ennek tudatosításában és fejlesztésében vagyunk partnerei gyakorlatorientált képzésünkkel.
Változáskezelés
A vezetők, munkatársak nap mint nap szembesülhetnek olyan kihívásokkal, helyzetekkel, amelyekre nincs megoldásuk, tapasztalatuk. Ezek olyan helyzetek, amelyek addig nem fordultak elő. Folyamatosan változó, komplex és többször kiszámíthatatlan világban élünk. Ezért lényeges a változáskezelési készséget fejleszteni mind vezetői, mind munkatársi szinten: megérteni a változás folyamatát, lényegét és kezelési lehetőségeit.
A változás során félelmek, ellenállások léphetnek fel, ezért kritikus az átlátható és tiszta kommunikáció alkalmazása a vezető részéről és a szervezeten belül. Az asszertív kommunikáció fejlesztésével elsajátítható az önérvényesítés és az együttműködés együttese a kommunikáció során.
A munkatársak arra törekednek, hogy meglegyenek azok a körülmények, készségeik, feltételrendszerük ahhoz, hogy jól tudjanak teljesíteni. Ha ezek a körülmények megváltoznak és ezáltal teljesítményük bizonytalanná válik, emellett konfliktusok, ellenállások keletkezhetnek a változásokkal szemben. A vezetőknek ezeket a helyzeteket hatékonyan kell kezelniük, újfajta vezetést, és a munkatársaktól pedig másfajta hozzáállást, bizonytalanságtűrést és együttműködést kíván. Az ellenállásokat felszínre kell hozni, a mögötte rejlő vakfoltot és lehetőségeket fel kell tárni, és ehhez a megfelelő mediációs és konfliktuskezelési technikákat alkalmazni.
Milyen befolyásolási technikákat alkalmazhatnak a vezetők a hatékony változáskezelés során? Melyik technika mikor működik jól? Hogyan ismerhető fel a befolyásolási helyzet? Mi a különbség a befolyásolás és a manipuláció között?
Mi kell ahhoz, hogy a vezető nyugalommal, felkészülten és önbizalommal tartson prezentációt? Miért fontos a hatékony és sikeres prezentációs készség a változáskezelésben? Milyen kommunikációs csatornák a leghatékonyabbak a változások kezelésében?